Sunday 19 March 2017

coretan untuk pelajar lepasan spm









HAVE A NICE DAY HUHU




💐Assalamualaikum Dan Salam 1 Malaysia and nice to meet you all..  Thanks  Sebab Sudi singgah Kat blog saya.. Saya ni pun Baru berjinak-II dalam dunia blogger Ni.. Huhu.. Blogger Ni merupakan Aktiviti Harian saya.. Kalau Ada masa..saya Akan menulis Perkara-II yang saya nak tulis.. But actually saya suka menulis cerpen.. So Kalau Ada masa saya Akan tulis cerpen.. Eh Eh panjangnya intro Awakk. Haish..cik kacang Betul la...hihi😸
  💐 Ok. Now Kita dah tgk Kat Berita pasal keputusan spm.. So tahniah Kepada semua pelajar spm 2016 🎉🎊#batch99.. Okay Anda semua telah Berjaya melalui satu fasa. So Apa Yg result Kita dapat.. Kita Terima dgn bersyukur.. Anda sebenarya Sudah Berjaya Dan cemerlang🎓. So lepas ni mesti Kita kena buat plan-II.nk masuk itu ini.. Kan..kan.. Dan Sudah semestinya Memang pening kan.. Hmm hmm.. So right now Kita yg kena tentukan our future Kan kan.. Takkan orang lain kot. Tapi saya tahu situasi Anda Sekarang..pening ..runsing ..kepala Nak tercabut.. Eh Eh.. Tu parah sampai Nak tercabut.. Kena g hospital. (Bunyi ambulance Ni no ni no)  🚑🚑🚑
   💐Firstly saya Kongsikan tips untuk para pelajar lepasan spm📒📒
👉kena fikir Betul-II Apa course kita Boleh bawa.. Fikir la masak2 Sebab Kita yg nak belajar Bukan orang lain
👉bincang dgn family and friends 
👉kena Ada banyak plan 
👉Cari maklumat berkenaan u yg Kita nk masuk
👉kena sentiasa berdoa supaya dipermudahkan segalanya 
👉sentiasa berfikiran open minded 
👉sering bertanya Kepada kaunselor atau orang Yg lebih arif
👉sentiasa menguatkan Semangat Dari segi mental Dan fizikal
👉Pastu Anda kena ingat quotes ni
"spirit and interest the most important thing in our life"
Apa Apa hal yg Kita Nak buat.. Kena Minat Dan Semangat..
So doakan saya juga..saya pun masih Dalam kebingungan Dalam Nak pilih course apa2.. So Apa Apa hal Dalam dunia Ni takda benda yg Senang.. Kita kena belajar dulu Baru tahu.. Mula-11 memangla tk tau Bila dah tahu senang lah..  So Apa2 hal diri Kita yg penting.. Wish me luck in my life..okay..sekian lah coretan ini Kepada Anda.. Saya  harap Apa saya tulis Ni memberikan inspirasi kpd org Yg Baca Ni.. Byeaaa Assalamualaikum 👍👍👍😃😃😃saya harap anda yg membaca ini dapat lebih bersemangat menempuhi liku2 Kehidupan😃🎆

No comments:

Post a Comment