Saturday 17 March 2018

My life as matriculation student part 1

Assalamualaikum semua.. Dan selamat sejahtera.. Dah lama aku tak menulis Kat blog

Lately. Alhamdulillah setelah aku Habis spm ni.. Aku further studies dekat matrik.. Matrik Gambang KMPh. Sebenarnya aku dapat tawaran ke dip sains tapi aku Allah dah tunjukkan jalan yang sebenar utk aku.. Sebenarnya aku Memang tak nak gile Matrik ni😣😩 yela orang katakn matrik ni Susah.
Suka tendang orang.. Apa semua. .🤔aku Memang Seres lah aku buat keputusan masuk sini.. Sebelum masuk matrik aku..dah bincang Dengan Mak aku.. Aku rasa better ambik matrik.. Lah Kalau Gini. Aku pun tak tahu kenapa aku tergerak Hati nak masuk sini.. Tula orang Kata jangan tak suka.. Kan dah dapat.. Hahah😂
    Tapi Memang aku rasa kan lah sem 1 tu sem yang paling ya Allah. Apakah ini.. Sebab aku tak pernah masuk sekolah Asrama.. So tu lah kot aku rasa macam tak Boleh independent.. Tapi Bila korang masuk sini.. Korang Akan rasa lah perasaan macam ni.. Sedih.. Penat.. Tapi korang kena ingat satu je.. Ke mana saja Korang belajar.. Takda satu pun yang senang.. Tu je.. Duduk Matrik ke.. Form 6 ..diploma ke.. Asasi ke.. Semua Susah sebab apa..sebab semua tu BARU so memang kita rasa Susah Doh .nak stop LA.. Jangan ada perasaan mcm tu..
    Tapi Bila Korang dah mula Boleh adapt environment.. Sebenarnya takda lah Susah Seperti Kita sokmo fikirkan tu.. Dekat sini korang create memory dengan Roomate korang.. Aku Sangat bersyukur sebab aku ditemukan kawan kawan yang baik ..roomate yang baik..
Lecturer pun okay je.. Dekat sini lah korang Akan bina friendship .. selama setahun atau dua tahun dekat sini..

   Jangan lah stress Sangat. ..keje tu memang lumrah la Kan.. Memang la.. Biasa lah tu.. Tapi kena arrange time Dengan baik.. Nak dapat 4.0 flat tu tak Susah tapi korang kena pandai urus masa.. Dan buat keje assignament jangan buat last minute.. Aku dah pernah rasa buat last minute.. Memang Penat..

   Tapi Bila masuk sem 2 aku dah okay. Takda lah stress Sangat.. Sebab apa.. Sebab kita Tidak banyak pikir benda negatif.. Yang paling penting Korang kena sentiasa jaga hubungan Dengan Allah.. Sebab Bila Kita jaga hubungan dgn Allah.. Kita Akan rasa tenang..
yass so jangan stress sangat dik

    Bila korang rasa stress Atau rasa down Atau banyak keje nak kena siapakan. Apa semua. Ingat bnda ni

"INSYAALLAH ALLAH AKAN PERMUDAHKAN URUSAN AKU.. " Dengan ini Korang Akan rasa tenang Dan paling penting Hidup kita kena bergantung sepenuhnya Kepada Allah.. Tu je.. Sebab Allah yang memberi ketenangan Kpd Kita..

     Aku rasa dah banyak ni.. Nanti aku akan tunjukkan Memori Aku kat kmph.. Kepada adik adik lepasan spm..akak nasihatkan decide keputusan yang betul... Kalau nak masuk Asasi ke apa ke.. Teruskan Sebab kita yang Akan belajar Bukan orang lain.. Please jangan sibuk nak Fikir orang Kata Apa ..biarkan..yang penting Kita nak jadi pelajar cemerlang  .  Yela nak ambik nasihat Boleh.. Tapi ambik yang benda baik.. Benda yang negatif.. Jangan lah fikir Terlalu banyak sangat..
    Akak tahu Memang adik2 yang lepas spm ni pening kan.. Nak masuk apa.. Pastu runsing je. .Kan... Jangan tipu lah Kalau tak pening..

     Akk dah pernah lalui semua ni.. Akak Sampai jadi tak tahu lah nak buat Apa..
    Akak nak adik2 buat lah keputusan yang baik.. Kalau nak masuk matrik Masuk je .. Matrik ni Susah Kalau Awak tak masuk kelas..tak buat keje.. Bila awk buat keje apa semua.. Memang tak Ada Masalah.. Akak pun tak rajin Dik.. Hahahah.. ingat je apa yang akak kata … semua benda susah.. pada permulaan,, so jgn block mind korang .. masuk itu susah ini susah.. so fikir benda baik2 je dik.. takda apa yang buruk akan terjadi,,, kalau nak masuk diploma ke asasi ke form 6 terpulang semua tu... semua benda akan jadi mudah bila kita fikir benda tu mudah.. okay dik…

 Okok nanti akak Akan masukkan picture Akak Kat sini. . Nanti korang Boleh lh fikir2 Nak masuk matrik ke apa..
  Bye have a nice day 😀 Assalamualaikum.. Jangan Lupa Nantikan entri akak pasal matrik Gambang lepas ni.. Tunggu😃
#kalau ada nak tanya Apa² Boleh lah komen dekat bawah pasal Matrik atau pasal study especially 😊

No comments:

Post a Comment